2022. december 25.

2022-11-26-Kopár csárda - Vörös-hegy - Pilisszentiván

Kopár Csárda – Vörös-hegy - Kopár Csárda - Pilisszentiván – 2022. november 26.

2022. november 26-án a Budai-hegységbe, Kopár Csárda környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Kopár Csárda – Zajnát-hegyek - Kopár Csárda - Pilisszentiván

Túravezető: Sipos Gyula

A Volán Árpád-hídi autóbusz állomásán volt a találkozó, onnan mentünk busszal a Kopár Csárdáig, ahol kezdődött a gyalogtúra.

Indulásnak a piros körutat teljesítettük, amely nehezebb volt, mint azt előre gondoltuk. Régen jártunk ezen az útvonalon (a többség egyáltalán nem járt még erre), induláskor könnyebbnek gondoltuk. A táv rövid volt, de komoly kaptatón jutottunk fel a Vörös-hegy 370 méter magas tetejére. Onnantól már lefelé vezetett az út, de abban sem volt köszönet, mert több helyen vízmosás nehezítette a haladást. Végül mindannyian visszaérkeztünk kiinduló állomásunkra, a Kopár Csárdához. Onnan, a csapat egy része megkezdte a hazafelé utat, öten viszont még a piroson meghosszabbítottuk a túrát Pilisszentivánig. A kiegészítő túra útvonala sem volt hosszú, de közben a Kakukk-hegyre is fel kellett mászni – nem volt könnyű. Amint oda felértünk, a további utunk már könnyű volt, egy gerincen jutottunk le Pilisszentivánra. Rövid várakozás után megjött buszunk, és mi is megkezdtük a hazafelé utat.

A túra során többször tartottunk rövid pihenőt, ahol ettünk-ittunk, frissítettük magunkat a további túraszakaszok leküzdéséhez.

Végig jelzett úton haladtunk, a jelzések jól láthatóak és követhetőek voltak.

Kiváló túraidőt fogtunk ki, a kissé hűvös ellenére – hála a meredek szakaszoknak – még meg is izzadtunk. Az útviszonyok viszont ellentmondásosak voltak, a vízmosások néhol bekavartak. A csapat egy-két tagjának voltak nehézségei.

A megtett távolság – a hosszabb utat megtevőknek - kb. 7-8 kilométer volt.

A túra – a kopár, őszi idő ellenére – alapvetően nagyon szép útvonalon vezetett, ez különösen tavasszal, nyáron mutatkozott volna meg.

A túra útvonala nagyon csendes volt, kirándulóval, túrázóval alig találkoztunk.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2022. november 26.