2019. október 19.

2019-10-19 - Szárliget - Óbarok

Szárliget – Nagyegyháza - Óbarok - 2019. október 19.

2019. október 19-én, a Borostyánfa túracsapat szervezésében, a Vértesben jártunk.
Túravezető: Sipos Gyula

A Déli pályaudvaron volt a találkozó, onnan indult vonatunk Szárligetig, ahol a túra kezdődött.
A túra kezdetén a kék jelzést követtük kelet (Nagyegyháza) felé. Az indulást követően – pár száz méter megtétele után - hosszú és meredek emelkedőn találtuk magunkat, de leküzdöttük. Átkeltünk a 300 méternél magasabb Hajagoson, melynek tetején találkoztunk a jobbról (Szár felől) bejövő piros jelzéssel. Ettől kezdve e két jelzés együtt vezetett bennünket Nagyegyházára. A település előtt áthaladtunk az M1-es autópálya alatt is. A faluban, egy szépen gondozott parkban kulturált pihenőhelyet találtunk, ahol voltak asztalok és padok is. Pihentünk, kalóriát, energiát vettünk magunkhoz, majd tovább indultunk a még mindig együtt futó piros és kék jelzésen. Mikor e két jelzés ketté vált, mi a piroson haladtunk tovább Óbarok felé. Közben, Nagyegyházát elhagyva, néhány tó mellett is elhaladtunk. A Váli-víz folyását követő jelzés bevezetett bennünket az Óbaroki buszmegállóhoz.
A menetrenddel nem volt szerencsénk, akár Bicske, akár Tatabánya felé, több mint egy órát kellett várni a busz indulásáig – és még kocsma sem volt a közelben. Vártunk, majd Tatabányáról vonattal jutottunk vissza Budapestre.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak. A térképeink viszont régiek voltak, kezdetben a kék jelzés egészen máshol futott, mint a mi térképeinken. Tanulság: erre is oda kell figyelni.

Az időjárás csodálatos volt, egész nap szép, napsütéses, kiránduló időnk volt. Az évszakhoz képest nagyon meleg volt. Az útviszonyok jók voltak.

A túra teljes útvonalán, a szép időjárás ellenére, más túrázóval alig találkoztunk.

A megtett távolság kb. 11-12 kilométer volt, az elején jelentős emelkedővel. Összességében a könnyűnél egy kicsit erősebb túra volt.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2019. október 19.