2010. május 29.

Dalmát körutazás

2010. május 21-25.

A tavasz végén a kiváló szervezőtehetségéről híres, továbbá költséghatékony, ugyanekkor kedvező árszínvonalú útjairól nevezetes Car-Tour utazási iroda rendezésében vettünk részt egy igen tömény, fárasztó és csodaszép utazáson Horvátországban.
A légkondicionált busz és tapasztalt pilótája problémamentesen repített minket a több ezer kilométeres úton látnivalótól látnivalóig. Minden napra jutott egy gyalogos városnézés és egy hajóút. Természeti csodákat, fantasztikus vízeséseket, csodás szurdokokat, mesés tavakat láttunk, sétáltunk ó- és középkori építészeti emlékeket, építményeket őrző városokban és élveztük a horvát vendégszeretet megnyilvánulásait. A korábbi háborús esztendőknek alig láttuk a nyomait, viszont az a hatalmas munka, ahogyan a déli horvát autópálya épül, a völgyhidakkal és az alagutakkal, a sziklába vájt hegyi utakkal, az bizony mindenkit lenyűgözött.
Voltunk a Plitvicei-tavaknál, meglátogattuk Zára városát, járkáltunk a Krka folyó ötlépcsős vízesésrendszere fölé épített ügyes járdákon, megtekintettük Split és Trogir városát. Hajókáztunk a Cetina folyó szurdokvölgyében, Makarskán a kagylómúzeum megtekintése és a városnézés után megkóstoltuk a kiváló horvát fagylaltot, fogyasztottunk Stonban a helyi osztrigából, és rácsodálkoztunk Európa leghosszabb várfalára. A hőségben kissé kimerítő, félnapos sétát tartottunk Dubrovnikban, majd áthajókáztunk Lokrum szigetére a bencés kolostor romjaihoz és a hozzá tartozó, csodaszép botanikus kerthez.
Az utolsó napon a csodaszép halászfalucska, Primosten bejárásával, majd a hegyoldalba épült, roppant hangulatos Sibenik girbe-gurba utcácskái megtekintésével fejeztük be az úti látnivalók sorát.
Az étkezés a hatalmas választékú büféreggelivel és büfévacsorával minden mennyiségi és minőségi igényt kielégített mindegyik szállásunkon. Egyedül a szállodai liftek ellen volt panasz: egységesen bolond módon működtek, amin végül rengeteget nevettünk.
A busztúra végére a lótás-futás, a számtalan lépcsőmászás miatt mindannyian nagyon elfáradtunk, de csodaszép élményekkel csordultig feltöltődtünk.